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Authors

DOI:

https://doi.org/10.59616/cehd.v1i03.263

Keywords:

Juventudes, Ensino de história, Tecnologias, Cultura digital

Abstract

This paper sought to consider possible paths for teaching history in connection with the youth culture, by developing the project “História Digital Escolar” [“Digital School History”] with students of the 2nd year of upper secondary education. In this sense, based on empirical and bibliographic research, it was possible to see that digital technologies have been understood and used as tools to enhance the learning of history.  The project sought to develop a hybrid teaching of history where students could explore technological and media resources and integrate them to the scientific processes of production and dissemination of knowledge about history in society, in addition to contributing to the critical thinking of young people through historical thinking and a responsible and civic attitude towards digital culture and its impacts on the world.

Author Biography

Bruna Carolina Marino Rodrigues, SECRETARIA DE EDUCAÇÃO DO ESTADO DE SÃO PAULO

Graduada em História (2016) e Mestra em História Social (2019) pela Universidade Estadual de Londrina (UEL).Foi bolsista CAPES pelo Programa Institucional de Bolsas de Iniciação a Docência(PIBID) entre os anos de 2012 a 2015. No PIBID desenvolveu projetos de ensino sobre História Local e aprendizagem histórica, que tinham por intuito contribuir para a qualidade da educação básica brasileira. Participa desde 2012 como colaboradora do Grupo de Pesquisa Formação de Professores e Tecnologias da Informação e Comunicação da Universidade Federal Fluminense(UFF) coordenado pela Drª Maria Renata da Cruz Duran e pelo Drº Celso José da Costa. De 2015 a 2016 foi bolsista CNPq pelo projeto de pesquisa EAD na UAB : Políticas Públicas de formação de professores e uso de Tecnologias da Informação e Comunicação nas Universidades Brasileiras da Universidade Estadual de Londrina(UEL), coordenado pela Drª Maria Renata da Cruz Duran. Atualmente têm interesse nos estudos culturais das mídias sociais, redes sociais, Ensino de história e História Digital.

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Published

2023-12-04

How to Cite

Rodrigues, B. C. M. (2023). portugues. Convergências: Estudos Em Humanidades Digitais, 1(03), 376–413. https://doi.org/10.59616/cehd.v1i03.263

Issue

Section

Anais do I Congresso Internacional de Humanidades Digitais, Cultura e Ensino, juntamente com o II Simpósio Nacional de Mídias, Tecnologias e História