CURTE, COMPARTILHA E SALVA – USO DO INSTAGRAM PARA PRODUÇÃO DE CONTEÚDO EM SALA DE AULA

Authors

DOI:

https://doi.org/10.59616/cehd.v1i03.323

Keywords:

Ensino de História, Educação Básica, Redes sociais, Instagram

Abstract

Abstract: The use of social midia by students is notorious and has become a constant issue in Education. If on the one hand there is a negative bias, with competition in carrying out pedagogical activities and mental health and safety issues, there are promising points. Access to information through profiles of museums, cultural institutions and teachers producing quality content is a reality. Thus, there is not a dichotomous question, but the reflection of how social networks can be used in the educational context. In this teaching experience report, examples of the use of Instagram in teaching history and in the dissemination of the pedagogical work carried out are presented. The activities comprise the period between 2020 and 2023, in addition to projecting future actions in Elementary Education.

Author Biography

Harian Pires Braga, UNICAMP e Prefeitura Municipal de Campinas

Possui graduação em Educação Física pela Universidade Estadual de Campinas (2022), graduação em Licenciatura em Educação Física pela Universidade Estadual de Campinas (2015), graduação em Licenciatura em História pela Universidade Estadual de Campinas (2009) e mestrado em Educação Física pela Universidade Estadual de Campinas (2015). Atualmente é diretor de Patrimônio e Memória da Federação Universitária Paulista de Esporte, membro do Grupo de Pesquisa de Futebol da Universidade Estadual de Campinas (GEF) e Professor de História da Prefeitura Municipal de Campinas. Tem experiência nas áreas de História, Educação e Educação Física.

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Published

2023-12-04

How to Cite

Braga, H. P. (2023). CURTE, COMPARTILHA E SALVA – USO DO INSTAGRAM PARA PRODUÇÃO DE CONTEÚDO EM SALA DE AULA. Convergências: Estudos Em Humanidades Digitais, 1(03), 456–481. https://doi.org/10.59616/cehd.v1i03.323

Issue

Section

Anais do I Congresso Internacional de Humanidades Digitais, Cultura e Ensino, juntamente com o II Simpósio Nacional de Mídias, Tecnologias e História